четвртак, 2. фебруар 2023.

23 osnovne statistike Google pretrage za 2023.godinu

 


Kao što to svi već znamo, Google je najveći pretraživač na svetu. Da bi vaš web sajt doneo saobraćaj koji generiše potencijalne klijente i prodaju, morate biti u toku sa trenutnim statistikama Google pretrage i trendovima. Na taj način će se vaš sajt dobro rangirati.

Zato ćemo Vam u ovom tekstu predstaviti više od 20 statistika Google pretrage koji će vam pomoći da unapredite vaše poslovanje : 


Opšta statistika Google pretrage 



Optimizacija za pretraživače možda zvuči komplikovano, ali mnoge od aktivnosti vezanih za SEO mogu razumeti i uraditi i početnici u ovom poslu. 

Statistički podaci u nastavku teksta pokazuju važnost praćenja najboljih praksi za bolje rangiranje na Google- u, kako bi se vaš web sajt što bolje rangirao u pretrazi :

Google je najposećenija web stranica 


Samo u poslednjih mesec dana, Google je posećen 87,3 milijarde puta što znači da je najposećenija web stranica na svetu. You tube je na drugom mestu, iza kojeg sledi Facebook, pa zatim Twitter i Instagram.


Popularnost Google pretrage prevazilazi njegove mogućnosti kao pretraživača. Pored online pretraga, Google je popularan i u drugim uslugama kao što su Google Ads, Gmail i Google Workspace. U stvari, Google je i video platforma br 1 u svetu, a prati ga Youtube (koji je inače u vlasništvu Google-a ).


92% svih pretraga na globalnom nivou je na Google- u


Čak 92,70 % svih pretraga na svetu se dešava na Google-u, što ga čini najdominantijim pretraživačem. Posle Google - a, sledeći najveći pretraživač je Bing, sa 2,78 %, a zatim Yahoo sa 1,60 % od ukupnih pretraga. 

Dakle, kada sumiramo ove podatke, optimizacija za Google pretragu  treba da vam bude prioritet u vašoj strategiji digitalnog marketinga, bez obzira na to čime se bavi vaša firma i bez obzira na to koja je vaša ciljna grupa. 

Na Google- u je više od 8, 5 milijardi pretraga dnevno 


Da li ste se ikada pitali koliko se pretraga na Google-u dešava svake sekunde? 

Odgovor će vas sigurno iznenaditi - 99 000 upita za pretragu u sekundi, što predstavlja neverovatnih 8,5 milijardi pretraga na dnevnom nivou. 
Impozantno, zar ne? 
Još jedan zanimljiv podatak je da prosečna osoba pretražuje Google tri  ili četiri puta na dan.

Google indeksira 50 - 65 milijardi aktivnih web stranica  


Google ima ubedljivo najveću kolekciju indeksiranih web stranica na internetu, a taj broj je u rasponu od 50 do 65 milijardi. Ukupan indeks Google pretrage sadrži stotine milijardi web stranica i veličine je preko 100 milijardi gigabajta.
 Zato je bitno da marketing strategiju preusmerite najvećim delom na Google, jer možete da ostvarite ogroman saobraćaj na vašem sajtu ukoliko pratite Google -ove smernice za Search engine marketing (CEM). 


Statistika  Google pretraživanja


Položaj web sajta na stranicama rezultata pretrage (SERP) je od izuzetne važnosti, jer što se vaš sajt bolje rangira na Google-u, to više saobraćaja i klijenata može da dobije. 

39,6 % klikova korisnika Google-a odlazi na prvi rezultat pretrage 


U 2022.god najbolji rezultat organske pretrage na Google- u je prikupio 39,6 % svih klikova. 
Ovo je mnogo više u odnosu na 2020.god kada su najbolji rezultati imali prosečnu stopu učestalosti klikova od 28,5%.

Drugi organski unos dobija 18,4 % klikova, a treći nešto više od 10 %. Google Ads prikazan u SERP-u takođe ostvaruje više klikova na oglas koji se nalazi na vrhu - 2,1 % u poređenju sa 1,6 % za drugi oglas i 1,4 % za treći oglas po redu. 




 

Ukupan obim Google pretrage raste 10 - 15 % godišnje 


Na samom početku, 1998. godine, na Google- u je bilo 10 000 pretraga na dnevnom nivou. 2006 godine, ova cifra od 10 000 je ekvivalentna broju Google pretraga u sekundi. Sledeće godine je porasla na 3,5 miliona pretraga dnevno, da bi naredne godine taj broj iznosio čak 18 miliona.  Stopa rasta obima prerage počela je da usporava nakon 2010.godine, ali povećanje ukupnog obima pretrage od 10 - 15 % je veoma značajno.

Prosečno vreme za prvi klik je 14, 6 sekundi  


Nova studija koju je sproveo Becklinko pokazala je da je prosečno vreme koje je potrebno korisniku Google-a da klikne na nešto 14,6 sekundi. Uz to, polovina korisnika kliknula je na rezultat u roku od 9 sekundi pretrage .

65% korisnika klikne na organske rezultate pretrage 


U rezultatima Google pretrage, postoji sve veći broj funkcija kao što su video snimci, slike itd, međutim većina korisnika i dalje klikne na bar jedan od 10 plavih linkova na prvoj stranici Google pretrage. Tačnije radi se o 65 % svih korisnika. 

32,5 % rezultata Google Lens se podudara na osnovu ključnih reči u naslovu stranice


Trećina slika prikazanih u rezultatima pretrage Google Lens ima relevantnu ključnu reč u naslovu stranice. Takođe bi trebalo da se doda kjučna reč u Alt tag slike, jer 11,4 % rezultata takođe ima ključnu reč. 

Plaćen ili  organski sadržaj  Google pretrage ?


U nastavku teksta videćemo uporednu statistiku plaćenih Google reklama i organskog sadržaja :

Plaćena pretraga je 1% efikasnija u povećanju prihoda u odnosu na organsku pretragu 


Organski rezultati pretrage ostvaruju najveći broj poseta, međutim plaćeni oglasi donose 1% više prihoda. Možda je razlog za to rast pretrage slika i kupovina na  Google Lens -u, što je značajan podatak za sve e - prodavnice na internetu. 

 53,3 % ukupnog saobraćaja na internetu je organski saobraćaj 


Oganska pretraga i dalje je vodeći izvor saobraćaja na internetu - sa 53, 3 % od ukupnog saobraćaja. 

91 % web sajtova nema organski saobraćaj sa Google-a 


Prema jednom istraživanju koje je sprovedeno na preko milijardu web sajtova, čak 90, 63 % stranica uopšte nema organski saobraćaj iz Google pretraga. To može biti posledica nedobijanja backlinkova sa sajtova sa visokim autoritetom ili loših ključnih reči i tema. 
Takođe uzrok može biti da stranica ne odgovara nameri korisničkog pretraživanja, ili nije uopšte indeksirana.

1 $ potrošen na plaćene oglase daje prosečan povraćaj ulaganja od 8 $


Ekonomisti iz Google - a su objavili svoju procenu da svaki potrošen dolar na Google Ads plaćene oglase donosi 8 dolara proita. To pokazuje da pažljivo ulaganje u oglašavanje sa plaćanjem po kliku može doneti solidan profit. 

Bolja pozicija na Google pretrazi može doneti 32, 3 % bolji CTR  ( stopa učestalosti klikova ) 


Relativna stopa učestalosti klikova (CTR )  raste u proseku za 32, 3 % za svaku poziciju na kojoj se sajt pomeri naviše na Google pretrazi. Povećanje CTR-a zavisi i od toga koju je poziciju sajt imao ranije , npr. ako je bio na drugom mestu, a sada je na prvom, povećanje CTR -a može biti i čak za 74, 5 %, dok će prelazak sa desetog na deveto mesto rezultirati povećanjem od 11%.



 



Statistika Google pretrage za mobilne telefone 


Kao što verovatno već znate - web stranica mora biti prilagođena svim uređajima. To je ključ dobrog pozicioniranja u Google pretrazi. 
U nastavku ćemo pisati o statistici pretrage sa mobilnih telefona:

59 % svih pretraga je preko mobilnih telefona


2013.godine samo 27 % Google pretraga je bilo preko mobilnih telefona. Taj procenat je stalno rastao kako su pametni telefoni bili sve zastupljeniji. U prvom kvartalu 2021.godine taj procenat iznosi čak 59 % što dovodi do zaključka da su mobilni uređaji veoma dominantni u pretragama. Zato je optimizacija vaših stranica za mobilne uređaje od velike važnosti za uspeh vašeg poslovanja.




90 % svih Google Lens pretraga dolazi sa sajtova prilagođenih mobilnim telefonima


Ako klijenti pretražuju vašu firmu preko slika, onda je sajt prilagođen mobilnim telefonima neophodan. Svako preduzeće koje se bavi e-trgovinom i koje želi da poveća prodaju, mora imati optimizovan sajt za mobilne uređaje, jer čak 90 % svih Google Lens pretraga dolazi sa sajtova prilagođenim mobilnim telefonima.

Korisnici mobilnih telefona imaju veću stopu posete 


U 2022. godini stopa posete samo jedne stranice (bounce rate) za korisnike mobilnih telefona bila je 52,9 %. Kod korisnika preko desktopa taj procena je iznosio 44 %.

Samo 17 % web stranica se rangira i na računarima i na mobilnim telefonima 


Prema podacima sa Google-a, samo 17 % stranica u organskim pretragama ostaje isto rangirano i na  računarima i na mobilnim telefonima. 8 % stranica ispada iz prvih 100. dok se 88% pomera za čak 100 mesta na Google pretrazi.

Semrush napominje da to delimično može biti posledica korišćenja različitih URL adresa za stranice na mobilnim uređajima.

Statistika poslovnih pretraga  na Google-u 




 Trendovi u pretragama mogu vam pokazati šta vaša ciljna grupa najviše traži, zato je važno pratiti koje to ključne reči dobijaju ili pak gube popularnost.

Broj pretraga za lokalna preduzeća preko mobilnih telefona porastao je za 250 % 


U periodu od 2017. do 2019.godine broj pretraga za lokalna preduzeća preko mobilnih telefona porastao je za čak 250 %. Upotreba ključne fraze “Near me” (blizu mene) u pretrazi porasla je za više od 1,5 milijardi. Zato je važno da se vaše preduzeće nađe u lokalnim pretragama. 

Amazon ima veći obim pretrage proizvoda od Google-a 


Kada je u pitanju kupovina, Google značajno zaostaje za Amazonom. Podaci pokazuju da 61% potrošača počinje pretragu proizvoda na Amazonu. Rangiranje na Google- u ukoliko imate maloprodaju, je manje uspešno od rangiranja organskog sadržaja, jer ljudi na Google-u najčešće traže opšte informacije ili pak poređenje cena, ali za kupovinu proizvoda najčešće ulaze direktno na sajtove za kupovinu. 

Pretraga ključne reči “ preuzimanje hrane iz auta” porasla je u 2020.godini za čak 3000 %


Faktori poput Pandemije korona virusa mogu mnogo uticati na statistiku pretrage na Google-u. Početkom pandemije lokalni termini za pretragu kao što su “preuzimanje hrane iz auta “ i “na mojoj ruti” porasli su za čak 3000 %. Sada su ljudi navikli da prvo pretraže  na Google-u nego da odu lično do radnje, a to se najverovatnije neće uskoro ni promeniti. 

Pretraga ključne reči “Amazon prime day “ (rasprodaja) porasla je za čak 6747 % u 2022.godini 


Od maja do juna meseca 2022. godine upit za pretragu “Amazon prime day” zauzeo je prvo mesto po najpopularnijim pretragama na svetu. Porastao je za čak 6747 %, a kako je počeo juni tako je upit za pretragu “Vimbldon “ takođe porastao za 4351 %, kako se turnir odvijao.

19,4% najskupljih ključnih reči na Google Ads-u su iz oblasti prava 


Još jedan zanimljiv podatak za kraj, naime na listi najskupljih ključnih reči za pretragu na Google -u za 2022.godinu dominirale su ključne reči iz oblasti prava. 
Zanimljivo je to da iako je “COVID 19” bio veoma popularna i skupa kategorija ključnih reči u 2021. godini, nije se našao na listi za 2022.godinu.

 

Zaključak : 

Sve ove statistike koje smo naveli u tekstu pokazuju da Google dominira kao pretraživač. Ukoliko želite da povećate broj poseta sajtu pratite smernice kako da se što bolje rangirate na Google- u i obratite pažnju i na lokalni SEO
Za istraživanje ključnih reči koristite Semrush, možete koristiti mnoge njihove alate besplatno. 
I ne zaboravite - najbolji način da se vaš web sajt bolje rangira na Google- u jeste da redovno objavljujete kvalitetan sadržaj. 

Nadamo se da Vam je tekst bio koristan, ukoliko imate pitanja ili želite da podelite neko svoje iskustvo sa nama, pišite nam ispod u komentarima. 

#teshaDesign #google #googlepretraga #statistika #2022 #SEO 








1 коментар: