субота, 9. октобар 2021.

OPTIMIZACIJA SAJTA ZA GOOGLE

 Da bi sajt bio primećen, kao i visoko kotiran u rezultatima organske pretrage, potrebno je da se pored ostalih marketinških tehnika, radi i optimizacija za pretraživače.

Danas je in biti na Facebook-u, obaveštavati narod i građanstvo gde ste i šta ste preko Twittera, objavljivati svoje jedinstvene grafičke avanture preko Flickr servisa, prikazivati video sadržaje na Youtube-u, Digg-ovati, Instagram-ovati, blogovati, rečju Internet-ovati. Mada, danas je jako popularan i pojam optimizacija sajta.




 

Šta je optimizacija sajta za Google?
 

Da pojednostavimo sve one aktivnosti koje se rade na veb sajtu kroz onpage optikizaciju  i za taj veb sajt  kroz Internet marketing u cilju njegove promocije, i boljeg pozicioniranja sajta, a u skladu sa smernicama Google, nazivamo optimizacija sajta za Google.

KOJE USLOVE TREBA DA ISPUNJAVA MOJ SAJT DA BI IMAO ŠANSU ZA DOBRU POZICIJU?

Osnovni uslovi koji treba da ispunjava svaki sajt da bi imao realne šanse za visoke pozicije u rezultatima organske pretrage (SERP) su:

  • Onpage optimizacija,
  • Offpage optimizacija, odnosno SEO optimizacija.

 

ZAŠTO INTERNET DOMINIRA?

Nekome se možda smuči od toliko Internet servisa. Naravno, sa druge strane nekome se to itekako sviđa ali ... Očigledno ta nova poslovna raskrsnica je sveprisutna i treba da je poznajemo kako bi smo se prilagodili. Ako želite da se bavite svojim poslom bavite se svojim poslom. Ako želite da budete in, poslovni, u duhu novih Internet standarda, sa sajtom koji se prepoznaje, morate da radite timski sa firmama kojima je to posao. Narodskije rečeno, specijalizacija posla je rešenje i norma jer je život suviše kratak da se svi uspešno bave svačim.

Neke od činjenica koje se ne smeju ignorisati:

  • Više od 80% internet korisnika traži informacije o proizvodima i uslugama na pretraživačima kao što je Google.
  • Optimizacija sajta za Google je sistem tehnika i strategija u cilju da se vaš sajt pojavi na prvoj strani Googla kada se traži za vas relevantna reč.
  • Optimizacijom sajt postaje zaista profitabilan i vredan ulaganja rada i sredstava u njega.
  • Skoro 2/3 posetilaca ode na neki od linkova sa prve strane rezultata pretrage.

ZAŠTO SE POSEBNA PAŽNJA UKAZUJE NA POZICIJE SAJTA NA GOOGLE-U?

Odgovor za nestrpljive je jednostavan. Zato što je to uslov da dobijete veći broj ciljnih klijenata a samim tim i povećate prihod i korist od svog sajta.

DA LI BAŠ MORAM DA KORISTIM USLUGE SPECIJALIZOVANIH INTERNET FIRMI ZA SEO?

Ne morate ali je jeftinije i profitabilnije sa njima nego bez njih. Ne verujete? Proguglajte malo bolje i pogledajte šta radi konkurencija. Možda onda lakše prihvatite ovu činjenicu.

Dakle, neophodno je kontinuirano raditi na boljoj poziciji web sajta na glavnim pretraživačima, pre svega Google-u.

Google-ovi vlasnici ne bi bili među najbogatijim ljudima na svetu da ne posmatraju pojave dinamički, dalekosežno, na neki način vizionarski, nikako jednom date i fiksirane već konstantno, suptilno menjaju algoritme rejtingovanja, čega još ne sve, možda i prečesto za naše pojmove i samim tim teraju vlasnike firmi, webmastere da unapređuju svoje sajtove u skladu sa novim trendovima i zahtevima.

DA LI POZICIJA U GOOGLE REZULTATIMA PRETRAGE POVEĆAVA ŠANSU DA ĆE POSETILAC KLIKNITI NA LINK KA VAŠEM SAJTU?

Zaista ne želimo da potcenimo Vaš intelekt. Na ovo pitanje probajte da sami date odgovor.

U REDU, UBEDILI SMO VAS NEKAKO DA JE POTREBNA OPTIMIZACIJA SAJTA ZA GOOGLE, ALI KOLIKO VREMENA ĆE DA TRAJE TAJ RAD NA OPTIMIZACIJI?

Nema jednoznačnog odgovora, ali se može dati okvirna procena i u funkciji više varijabli:

  • do naravno, konkurentnosti sajta, ključnih fraza,
  • kvaliteta izvođača radova, odnosno firme koja radi SEO ili optimizaciju za pretraživače.
  • od učestalosti robota ili spajdera koji skupljaju podatke sa interneta.


Još jedna napomena da Google nove stranice (naravno i sajtove), malo proverava kroz takozvani Sandbox, što ponekad može da potraje i mesecima. Razloge za to možete pročitate na više foruma i blogova na tu temu.

U pogledu rokova za optimizaciju, nema brzih i lažnih rešenja niti obećanja. Dobra pozicija na pretraživačima, odnosno dobra pozicija na Google-u su kao pravda, pomalo spori ali dostižni.

Google-ovi vlasnici i programeri su se potrudili da cene i više vrednuju kvalitet, i to kvalitet na duže staze a ne brza i jednokratna rešenja.

KAKO ZADRŽATI JEDNOM DOSTIGNUTE ŽELJENE POZICIJE?

Elem, svi se mi pomalo ili pomalo više razumemo u sport. Kažu da je lakše osvojiti neku titulu nego je zadržati. Prevedeno na jezik Interneta, a ko je malo logičnije pratio prethodni tekst, jednom dostignuta željena pozicija ne podrazumeva prestanak rada na optimizaciji odnosno SEO, već naprotiv dalji rad na očuvanju pozicija jer logično, konkurencija takođe želi te pozicije.

A GDE SU TU GARANCIJE ZA POZICIJE NA GOOGLE-U?

Često nam vlasnici sajtova u početku postavljaju pitanje tipa mi plaćamo vaše usluge a šta je garancija da će i naše pozicije biti u skladu sa plaćanjima, odnosno dogovorima. Pošto smo uspeli da prebrodimo dečje bolesti i ubedimo prve vlasnike da znamo da radimo, sada kada imamo reference mnogo nam je lakše.

Naše reference za web dizajn i optimizaciju sajta su izvor poverenja za svakog vlasnika. Samo Google može da daje garancije jer je on taj koji vrednuje i raspoređuje. Da bi znali da ste na pravom putu, odnosno da ste izabrali pravu firmu za web dizajn i seo, pratite zvanične statistike Google Analytics, na nedeljnom ili mesečnom nivou. To su zvanične statisitke i tu nema friziranja rezultata.

Takođe, naši tekući poslovi, na sajtovima koji već godinama imaju prestižne pozicije na Google-u, ukazuju da imamo kvalitet i poverenje i da smo više nego konkurentni. Naš posao je i previše dostupan klijentima, tako da i ako bi smo želeli ne bi smo umeli i uspeli da fingiramo rezultate, jer svaki vlasnik ima pristup zvaničnim statistikama Google za svoj sajt. Takođe, vlasnici su u situaciji da neprestano prate efekat našeg posla i da proširuju ili ukidaju saradnju sa nama u funkciji od uspešnosti. 

Uspeh Vašeg sajta je i naš uspeh i to je u stvari sažetak naše poslovne filozofije. Naše angažovanje treba da bude Vaša pametna i racionalan investicija, a nikako trošak.


Izvor :  https://www.teshadesign.com/optimizacija-sajta-za-google.php

Нема коментара:

Постави коментар