Agencije za nekretnine, koji najbolje znaju stanje na tržištu nekretenina u Srbiji svoje klijente dele u nekoliko grupa.
Cilj kupovine nekretnine
- svoje potrebe, da stanuju u njima,
- za izdavanje.
- treća grupa je ona koja ni živi u njima, niti ih izdaje, nekretnine im služe kako finasijska sigurnost
Prema preoklu finansijskih sredstava
Danas se stanovi i kuće se kupuju:
- gotovinom
- pomoću kredita.
Starosna struktura
Stariji sugrađani kupuju stanove da bi pomogli mlađim članovima porodice. Oni imaju neku ušteđevinu, a ukoliko nešto zafali podižu kredit u banci.
Mlađi ljudi starosti između 30 i 40 godina, najčešće sa decom, kupuju stanove uz pomoć stambenih kredita.
Izbor nekretnina:
- Stariji ljudi više vole kuće i starogradnju zato što su ubeđeni da je njihov kvalitet bolji;
- Mlađi se u većem broju odlučuju za manje stanove u novim zgradama. Vole moderne materijale, moderni dizajn, cene funkcionolanost i praktičnost.
Pol
Malo iznenađujući je podatak da su žene kupci u oko 55% slučajeva, dok su muškarci u preostalih 45%.
Poreklo kupaca
Beograd je najveće tržište, na drugom mestu je Novi Sad, zatim slede Niš, Kragujevac, itd. Ne može da se kaže da je tržište nekretnina u manjim gradovima i selima zamrlo, ali promet je daleko manji nego u većim gradovima.
30% kupava dolazi iz Beograda, isto toliko je iz unutrašnjosti Srbije, 10% iz dijaspore, 5% je stanaca, ostatak je iz bivših SFRJ država.
Profesija
Završne reči
Agenti za nekretnine moraju dobro da poznaju profil ljudi sa kojim rade, kako bi lakše i kvalitetnije mogli da ima pomognu, kako njima tako i prodavcima. Na neki način oni moraju da budu dobri psiholozi. Nadamo se da smo im barem malo pomogli.
Нема коментара:
Постави коментар